Nastavno na odluku Vlade Republike Hrvatske i Civilnog stožera civilne zaštite Republike Hrvatske o obustavi nastave, od ponedjeljka 16. ožujka 2020. godine, u svim osnovnim i srednjim školama te visokim učilištima u Hrvatskoj na razdoblje od dva tjedna, ovdje donosimo upute za studente i nastavnike vezane uz organizaciju nastave na daljinu.
Molimo da se istih pridržavate u najvećoj mogućoj mjeri, a za sva pitanja i nejasnoće kontaktirajte referadu i tajništvo Centra.
Upute za nastavnike
S obzirom na specifičnost situacije i visok stupanj dislociranosti naših suradnika, kako geografski, tako i po pitanju obaveza na svojim matičnim ustanovama/radnim organizacijama, sugeriramo sljedeće:
1. Nastavno gradivo koje je predviđeno za razdoblje u kojem neće biti održavana kontaktna nastava (dva tjedna, počevši od 16. ožujka 2020.) treba pripremiti za prezentaciju i obradu putem elektroničkih kanala komunikacije.
2. U tu svrhu nastavnicima se savjetuje da predmetno gradivo obrade uz pomoć zadanih čitanja, Powerpoint prezentacija sa sažecima i glavnim pojedinostima predavanja, video-prezentacija (koje je moguće postaviti studentima na raspolaganje za naknadno gledanje) i drugih dostupnih oblika edukacije. Također se preporuča da se u izvedbi nastave koriste pitanja za diskusiju i drugi zadaci kojima će se potaknuti interaktivnost i dvosmjernost komunikacije. Pri dijeljenju raznovrsnih sadržaja nastavnici se mogu se poslužiti i aplikacijom Google Učionica (detaljne upute za nastavnike – kako pokrenuti aplikaciju, kako se prijaviti, kako otvoriti kolegij i pozvati studente, kako kreirati kratke provjere znanja i dijeliti resurse… možete pronaći ovdje i ovdje). Za prijavu je potreban AAI@Edu.hr identitet (s tfmvi.hr domenom).
3. Djelatnici referade će pravovremeno prekontrolirati i dostaviti svakom predmetnom nastavniku ažurirani popis e-mail adresa svih studenata koji pohađaju kolegij. Napominjemo da se sa studentima u nastavnom procesu smije komunicirati ISKLJUČIVO koristeći njihove e-mail adrese povezane s AAI@Edu.hr identitetima (tfmvi.hr domena).
4. Ukoliko se u izvedbi nastave na daljinu nastavnici žele služiti nekim od sustava za učenje na daljinu za koje nisu sigurni mogu li ih studenti koristiti, molimo da se prethodno posavjetuju s referadom.
Upute za studente
U razdoblju od sljedeća dva tjedna izvedba nastave na studiju odvijat će se na drukčiji način i uglavnom putem elektroničkih komunikacijskih kanala. U tom smislu molimo za vašu punu suradnju i angažman kako bi što kvalitetnije iskoristili ovo međuvrijeme do nastavka uobičajene izvedbe nastave, te dajemo sljedeće upute:
1. Redovito provjeravajte web stranicu Centra i svoju elektroničku poštu. Svaki predmetni nastavnik javit će vam se s konkretnim uputama i zadacima iz svojeg predmeta. Imajte na umu da s nastavnicima treba komunicirati isključivo pomoću e-mail adrese povezane s AAI@Edu.hr identitetom (tfmvi.hr domena) što vrijedi i prilikom predaje radova.
2. Ukoliko već niste, educirajte se o korištenju aplikacije Google Učionica kojoj možete pristupiti ovdje.
Upute za aktivaciju i korištenje pronađite ovdje (osvrt i upute) i ovdje (video upute).
3. Ukoliko vam upute dobivene od predmetnog nastavnika nisu jasne, svakako zatražite pojašnjenje i potrudite se maksimalno iskoristiti poslane materijale i informacije.
4. Iako će nastava ovih tjedana biti drukčije organizirana, to nipošto ne znači da će biti manje vrijedna ili da se od vas očekuje angažman manjeg intenziteta, pa preporučamo da joj u skladu s tim i pristupite.
U slučaju pojave novih okolnosti i drukčijih uputa od Ministarstva znanosti i obrazovanja, Sveučilišta u Zagrebu i Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske, o istima ćete biti obaviješteni u najkraćem roku.
U Zagrebu, 13. ožujka 2020.
Voditeljica Centra
izv. prof. dr. sc. Lidija Matošević